Saturday, August 24, 2013

Kebaikan Pati Delima Gulsan

Assalamualaikum.

Zaman sekarang ni kalau cakap pasal makanan memang macam-macam makanan aneh boleh ditelan. Macam-macam bentuk dan saiz boleh dipilih. Asal menarik wang kertas RM50 pun sanggup dihabiskannya. Makan punya pasal. Hidup untuk makan katanya. Haha. Lepastu dah puas melantak penyakit pulak datang. Mana taknya, semua bende nak cuba. Entah apa isi dalam pun kita tak tahu. Asal sedap telan je. Haha. Bahaya kan?

Hmm tak salah nak menikmati hidup ni dengan MAKANAN tapi......ada tapinya. Tapi kena lah jugak selang selikan dengan makanan yang berkhasiat, yang memberi kebaikan pada tubuh badan kita. Badan ni bukan nak pakai sebulan dua je. Tapi of courselah seumur hidup kan? Tapi kalau badan dah tak sihat, macam mana nak nikmati hidup lagi camtu kan kan? 

Kepada sesiapa yang masih tak tahu Pati Delima ni adalah sangat-sangat baik untuk kesihatan ye. Banyak sangat khasiat dalam pati delima ni. Ia merupakan antara makanan sunnah yang amat digalakkan untuk dimakan. Kalau dah puas makan bende yang bukan-bukan tu, kena la sulamkan dengan benda yang baik. Harga tak mahal mana pun. Sangat-sangat mampu untuk dimiliki. So milikilah sekarang untuk kesihatan diri sendiri dan belikan lah orang tua anda supaya mereka pun hidup sihat & bahagia. Hehe


Inilah dia Pati Delima yang digembar-gemburkan tadi. Hee

Kalau ada sesiapa yang berminat di area JB saya boleh COD dengan harga RM17 sebotol. Sangat berbaloi kalau sayangkan kesihatan anda. Heh. Contact saya kat no. ni ok - 012-7332589 kalau berminat dan nak tau lebih lanjut. Semoga kita sama-sama sihat & bahagia lepas nih. Yeahh !

Antara khasiat delima ialah:-

  1. Menguatkan daya tahan tubuh untuk melawan serangan penyakit
  2. Melancarkan peredaran darah
  3. Mengeluarkan angin dan asid dalam badan anda (boleh mencegah penyakit gastrik dan juga kanser usus)
  4. Melancarkan proses penghadaman makanan, melancarkan kerja-kerja mengepam darah untuk keperluan sel-sel badan kita
  5. Menyingkirkan lemak berlebihan dan juga boleh melangsingkan badan...InsyaAllah...
  6. Membakar kalori dengan cepat, meningkatkan tenaga dan juga dapat memulihkan keletihan
  7. Membuang asid urik di dalam sendi untuk meredakan penyakit Gout
  8. Mengelakkan rasa mual (ketika hamil), melega masalah pening kepala
  9. Menegangkan payudara, membentuk perut dan punggung yang lebih kemas...InsyaAllah...
  10. Dikenali sebagai "Viagra Semulajadi" iaitu dapat meningkatkan tenaga seksual secara semulajadi (nie untuk pasangan yang dh berkahwin yea..)
  11. Memelihara kada keseimbangan hormon semasa haid (untuk mengelakkan senggugut)
  12. Merapatkan  rahim dan juga menyuburkan rahim >>> kembali dara. InsyaAllah
  13. Mencuci darah kotor dan mencantikkan kulit muka dari dalam
  14. Awet muda...sentiasa amalkan dari sekarang..tengok lah dalam 10 tahun lagi (jika dipanjangkan usia)...
  15. Menurunkan paras glukosa dalam darah, membantu pesakit kencing manis
  16. Menghapuskan kahak dan meredakan batuk
  17. Mencegah berlakunya serangan angin ahmar bagi golongan warga tua...dapat juga mengurangkan risiko penyakit jantung.....Hadiahkanlah kepada ayah bonda tersayang...!!! :)
  18. Anda hamil??? Pengambilan pati delima ini dapat menambahkan kegebuan kulit bayi anda, di samping membantu tumbesaran janin...
  19. Membantu mencerdaskan minda dan daya ingatan kanak-kanak dan pelajar sekolah
  20. Kandungan antioksidan (Polifenol) dan vitamin C yang tinggi mampu melindungi sel-sel tubuh kita daripada rosak dan boleh meredakan ketegangan urat saraf
  21. Khasiat pati delima juga mampu merawat cirit-birit, mengurangkan panas di dalam badan dan juga demam, membunuh cacing di dalam usus, memutihkan kulit, mengurangkan tekanan darah tinggi, melancarkan fungsi buah pinggang, menambah darah. mengekalkan kesihatan dan juga fungsi mata




No comments:

Post a Comment